Календарно-тематичне
планування
уроків
зарубіжної літератури
в
5 класі
на
2015 / 2016 н. р.
Складено
до підручників: Волощук Є.В. Світова література: підруч. для 5-го кл.
загальноосвіт. навч. закл. / Є.В. Волощук. – К. : Генеза, 2013. – 256 с. та Ніколенко
О. М., Конєва Т. М., Орлова О. В. та ін. Світова література : підруч. для 5
кл. загальноосвіт. навч. закл. — К.: Грамота, 2013. — 296 с., згідно з
навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (2012
р. зі змінами 2015 відповідно до наказу № 100 Міністерства освіти і науки
України від 6.02.2015 р.): Зарубіжна література. 5–9 класи (2012 р. зі
змінами 2015 р.). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. :
Вид. дім «Освіта», 2013
|
Календарно-тематичне планування уроків
зарубіжної літератури
5-Б клас
І семестр 2015 - 2016 н. р.
№ з/п
|
Зміст уроку
|
К-ть год.
|
Дата
|
||
1.
|
Вступ
Світова література- скарбниця духовних
багатств людства. Роль книжки в сучасному житті.
|
|
|
||
2.
|
Фольклор, його характерні ознаки.
Фольклорні жанри різних народів. Прислів’я, приказки, загадки, пісні.
|
|
|
||
3.
|
Розвиток мовлення. Твір за прислів’ям
(письмово).
|
|
|
||
Казки народів світу
|
|||||
4.
|
Жанрова специфіка фольклорної та
літературної казки. Різновиди народних казок, їх характерні ознаки.
|
|
|
||
5.
|
Індійська народна казка ,,Фарбований
шакал”. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський
зміст казки.
|
|
|
||
6-7.
|
Японська народна казка,,Ісумбосі, або
Хлопчик-Мізинчик”.Національний колорит японських народних казок. Відображення
любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи у казці.
|
|
|
||
8.
|
Китайська народна казка ,,Пензлик
Маляна”. Поетизація мистецтва й уславлення образу митця.
|
|
|
||
9-10.
|
Арабська народна казка ,,Синдбад-
Мореплавець” (третя подорож). Утілення в образі Синдбада- Мореплавця віри в перемогу людини
над обставинами.
|
|
|
||
11.
|
Утвердження жаги відкриття світу,
мужності й людяності в казці ,,Синдбад- Мореплавець”.
|
|
|
||
12.
|
Брати Якоб і Вільгельм Грімм. ,,Пані Метелиця”.
Моральні цінності в казці та її художні особливості.
|
|
|
||
13.
|
Своєрідність конфлікту казки ,,Пані
Метелиця”.
|
|
|
||
14.
|
Розвиток мовлення. Характеристика
літературного героя за простим планом
(усно).
|
|
|
||
15.
|
Олександр Сергійович Пушкін. Синтез фольклорних
і літературних елементів у творчості
О.С.Пушкіна. Вступ до поеми ,,Руслан і Людмила”.
|
|
|
||
16.
|
О.С.Пушкін ,,Казка про мертву царівну і
сімох богатирів”. Система образів. Автор.
|
|
|
||
17.
|
Ганс Крістіан Андерсен.,,Соловей”.
Авторська позиція у казці. Художні
засоби її втілення.
|
|
|
||
18.
|
Протиставлення ,,справжнього” і ,,
штучного” в казці ,,Соловей”.
|
|
|
||
19.
|
Позакласне читання. Г.К.Андерсен.
,,Снігова Королева”.Перемога щирих людських стосунків над багатствами
Снігової королеви.
|
|
|
||
20.
|
Оскар Уайльд. ,,Хлопчик-зірка”. Символічний зміст назви
твору.
|
|
|
||
21.
|
Казкові персонажі, їх характеристика.
Основний конфлікт.
|
|
|
||
22.
|
Еволюція образу головного героя.
|
|
|
||
23
|
Контрольна робота. ,,Вступ.Казки народів
світу”.Тест.
|
|
|
||
Природа і людина
|
|||||
24.
|
Джон Кітс. ,,Про коника і цвіркуна”.
Пейзаж у літературі та інших видах мистецтва. Поетизація образу природи у
вірші, його ідея.
|
|
|
||
25.
|
Йоганн Вольфганг Гете.,,Нічна пісня
подорожнього”.Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в
поетичному творі. Виразне читання напам’ять.
|
|
|
||
26.
|
Генріх Гейне .,,Задзвени із
глибини…”Втілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором
(пісня). Виразне читання напам’ять.
|
|
|
||
27.
|
Ернест Сетон –Томпсон.,,Снап”. Авторські
спостереження за світом природи.
|
|
|
||
28.
|
Утвердження любові до всього живого у
творі Е.Сетон- Томпсона.
|
|
|
||
29-30.
|
Зображення художніх образів, їх розкриття
в подіях твору.
|
|
|
||
31.
|
Позакласне читання. Р.Кіплінг ,,Мауглі”.Історія
Мауглі, вихованця Джунглів.
|
|
|
||
32.
|
Контрольна робота. Природа і людина.
Тест.
|
|
|
||
II СЕМЕСТР
|
|||||
Світ
дитинства
|
|||||
33.
|
Марк Твен. ,,Пригоди Тома Сойєра”. Сонячний, радісно-
бешкетливий світ дитинства у повісті.
|
|
|
||
34.
|
Марк Твен. ,,Пригоди Тома Сойєра”.Світ дорослих і світ дітей у
повісті.
|
|
|
||
35.
|
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн як головні
персонажі повісті.
|
|
|
||
36.
|
Ставлення автора до своїх героїв.
Провідні ідеї твору,(дружба, кохання, людяність та н...)
|
|
|
||
37.
|
Ставлення автора до своїх героїв.
Провідні ідеї твору,(дружба, кохання, людяність та н...)
|
|
|
||
38.
|
Елеанор Портер.,,Полліанна”.Щирість,
мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.
|
|
|
||
39.
|
Полліанна та її друзі.
|
|
|
||
40.
|
Ідея радості життя й відкриття світу у
творі.
|
|
|
||
41.
|
Художні засоби розкриття образу
Полліанни.
|
|
|
||
42.
|
Розвиток мовлення. Порівняльна
характеристика Тома Сойєра та Полліанни (усно).
|
|
|
||
43.
|
Контрольна робота.Світ дитинства. ,,Том
Сойєр і Полліанна- звичайні незвичайні
діти”.Твір- роздум.
|
|
|
||
Сила творчої уяви
|
|||||
44.
|
Льюїс Керролл.,, Аліса в Країні Див”. Творча історія книжки,
її зв’язок із біографією письменника та життям Англії ,,вікторіанської“доби.
|
|
|
||
45.
|
Льюїс Керролл.,, Аліса в Країні Див”.Сюжет твору.
|
|
|
||
46.
|
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі
пригоди.
|
|
|
||
47.
|
Уроки Аліси.
|
|
|
||
48.
|
Особливості художньої мови твору.
|
|
|
||
49.
|
Марина Іванівна Цвєтаєва.,,Книги в
червоній палітурці”.Чарівний світ літератури і мистецтва у вірші Марини Цвєтаєвої.
|
|
|
||
50.
|
Марина Іванівна Цвєтаєва.,,Книги в
червоній палітурці”. Чарівний світ літератури і мистецтва у вірші Марини Цвєтаєвої.
|
|
|
||
51
|
Розвиток мовлення. Твір- відгук ,,Моя
улюблена книга”(письмово).
|
|
|
||
52.
|
Контрольна робота.Сила творчої уяви.
Тест.
|
|
|
||
Сучасна література .У колі добрих героїв
|
|||||
53-54.
|
Роальд
Дал. ,,Чарлі і шоколадна фабрика”. Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та
його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.
|
|
|
||
55.
|
Образ хлопчика Чарлі. Доброта і щирість
головного героя.
|
|
|
||
56.
|
Художні образи твору.
|
|
|
||
57.
|
Туве Янсон,,Комета прилітає”. Чарівність
художнього світу
|
|
|
||
58-59.
|
Персонажі твору.Втілення в них ідей
доброти, щирості, сімейних цінностей.
|
|
|
||
60.
|
Пауль Маар ,,Машина здійснення бажань,
або Суботик повертається в суботу”.Яскравість художнього світу твору.
|
|
|
||
61.
|
Реальне і фантастичне у творі.
|
|
|
||
62.
|
Оптимістичний образ Суботика, його віра в
силу думки й фантазії.
|
|
|
||
63.
|
Елементи фольклору (казки) та їх значення
для розкриття головної ідеї- реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.
|
|
|
||
64.
|
Позакласне читання.Пауль Маар ,,Китобус,
або нові цятки для Суботика”.
|
|
|
||
65.
|
Позакласне читання.Пауль Маар ,,Китобус,
або нові цятки для Суботика”.
|
|
|
||
66.
|
Контрольна робота .Сучасна література. У
колі добрих героїв. Тест.
|
|
|
||
67.
|
Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу
|
|
|
||
68.
|
Узагальнення і систематизація навчального
матеріалу
|
|
|
||
|
|||||
|
|||||
|
|||||
Календарне
планування із зарубіжної літератури для 8 кл
Складене
відповідно до програми«Зарубіжна література 5-12 кл.» Програма для
загальноосвітніх навчальних закладів / Укладачі: Ю.І.Ковбасенко,
Г.М.
Гребницький, Н.О. Півнюк, К.Н. Баліна, Г.В. Бітківська. Керівник авторського
колективу Ю.І. Ковбасенко. За загальною редакцією
Д.С.
Наливайка. — К., Ірпінь: Перун, 2005.
Підручники:
8 кл. – Ю. І. Ковбасенко, Л.
В. Ковбасенко. Зарубіжна література. – К.: Грамота, 2008.
|
Календарне планування
8 –В клас
І СЕМЕСТР
№ п/п
|
Зміст програмового матеріалу
|
К-сть год.
|
Дата
|
|
І. Вступ
|
|
|||
1.
|
Художня література як мистецтво слова, її
місце серед інших видів мистецтва. В.Вордсворт «До прекрасного». Уславлення в
сонеті величезної сили «святого мистецтва».Вірш Вордсворта як гімн художній
творчості, обожнення Мистецтва, здатного ,,дарувати благодать людині й
людству.
|
1
|
|
|
2.
|
Місце національних літератур у всесвітньому
літературному процесі, їх взаємодія та взаємовпливи. Веди(від ІІ тис. до
н.е.) як пам’ятка світової літератури.
|
1
|
|
|
3.
|
Біблія (від ХІІ ст..до н.е.) як пам’ятка світової літератури.
|
1
|
|
|
4.
|
Новий заповіт. Мудрість та повчальність
євангелійських притч.
|
1
|
|
|
5.
|
Коран(від 610-632 р.р.) як пам’ятка світової
літератури.
|
|
|
|
6.
|
Розвиток мовлення. Захист творчих робіт,,Біблійні
мотиви у творах світового мистецтва”(усно).
|
1
|
|
|
ІІ.
Людина та її світ у давніх літературах
|
|
|||
7.
|
Антична
(давньогрецька і давньоримська) література – вихідна основа європейських
літератур. Оспівування людини та її світу як одна з провідних тем античної
літератури. Найдавніші
цикли давньогрецьких міфів: троянський, фіванський, про аргонавтів.
|
|
|
|
8.
|
Гомер – легендарний основоположник
європейської літератури. «Іліада»:
Заспів (пісня 1, вірші1-10), ,,Щит Ахілла”(пісня 18, вірші
478-608).Гуманістичний пафос ,,Іліади”- осудження війни та її жорстокості.
|
1
|
|
|
9.
|
Гомер. «Іліада» «Двобій Ахілла й Гектора»
(пісня 22, вірші 139—411). Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу
людини, героя,воїна.
|
1
|
|
|
10.
|
“Пріам у Ахілла” (пісня 24, вірші 469—670).
Співчуття людському горю,повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу.
|
1
|
|
|
11.
|
Довгий шлях додому(Гомер. Поема ,,Одісея”. Заспів (пісня 1, вірші
1-21), ,,Аед Демодок” ( пісня 8, вірші 486-520).Пригодницький, казковий і
побутовий елементи ,,Одіссеї,,.
|
1
|
|
|
12.
|
Звеличення людського розуму,винахідливості
та допитливості ( ,,Одісей і кіклоп Поліфем” ( пісня 9, вірші 181-566)).
|
1
|
|
|
13.
|
Контрольна
робота. Давні пам'ятки літератури.Тест
|
1
|
|
|
14.
|
Давньогрецька лірика як синтез поезії та
музики. Творчість Тіртея (серед. VІІ ст.. до н.е.) ,,Добре вмирати тому…” Архілох.
«Серце, серце…», «Хліб мій на списі замішений».
|
1
|
|
|
15.
|
Любовна лірика Сапфо ( VІІ-VІ ст.. до
н.е.). «До богів подібний…», «Жереб
мені випав такий…».Поетизація кохання, краси в поезіях. Оспівування життєвих
насолод у творах Анакреонта (бл. 570-487рр. до н.е.). «Принеси води…», «Золотоволосий
Ерот». Урок виразного читання.
|
Напам.
1-2 вірші
|
|
|
16.
|
Позакласне
читання. Зміст і художня своєрідність вірша Алкея
,,Не розумію звади поміж вітрів,,.
|
1
|
|
|
17.
|
Театр у давній Греції. Виникнення трагедії
та комедії. Есхіл і Софокл як видатні давньогрецькі трагіки. Есхіл
(бл.525-бл.456 рр. до н.е.) ,, «Прометей закутий». Розповідь Прометея про
його благодіяння людям.(епісодій 2, вірші 436-525).
|
1
|
|
|
18.
|
Софокл (497 або 495-406 рр. до
н.е.),,Антігона”.Пісня хору ,,Дивних багато в світі див” ( стасим І, вірші
332-383). Оспівування людини та її внутрішнього світу в давньогрецькій
трагедії.
|
1
|
|
|
19.
|
Публій Вергілій Марон. «Енеїда». Поема
«Енеїда» як літературна обробка римської легенди про троянця Енея –
засновника Риму. Заспів. Творче наслідування поем Гомера:,,одісея” мандрів
Енея та ,,іліада” його битв. Заспів ( книга 1, вірші 1-33), ,, Пророцтво
Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму” ( книга 6, вірші 752-853).
|
1
|
|
|
20.
|
Публій Вергілій Марон. «Енеїда». ,,Щит
Енея”( книга 8, вірші 626-731).Поетизація римської доблесті, патріотичного
служіння державі, величі Риму як провідні настанови й основний пафос поеми.
|
1
|
|
|
21.
|
Квінт Горацій Флакк (65- 8 рр. до н.е.).
,,До Мельпомени”( 3-30) як початок традиції підбиття поетом підсумку свого творчого шляху. Мотив
увічнення пам’яті про поета у його творчому доробку, який буде потрібен
майбутнім поколінням.,, До Манлія
Торквата”(4, 7).
|
1
|
|
|
22.
|
Публій Овідій Назон.,(43 р. до н.е.- бл.18 р
н.е.,,Метаморфози”. Міфологічна основа розділу (,,Чотири покоління людей”/ 1,
89-150/). Збірка ,,Сумні елегії ”,( ,,Зима на чужині/3,10/), втілення в ній
душевних переживань поета.
|
1
|
|
|
23.
|
Контрольна
робота.Людина і світ у давніх літературах. Література Давньої Греції і
Риму.Тест.
|
1
|
|
|
24.
|
Середньовіччя як історична і культурна доба,
її хронологічні межі.
|
1
|
|
|
25.
|
Із китайської лірики. Лі
Бо.(701-762).,,Входжу в річку…”,,Печаль на яшмовому ганку”,,,Вулкан поезії”
Лі Бо, вишуканість і тонкий ліризм його поезії. Ду Фу.Лірика китайського
поета, її проблематика. ,,При місяці згадую брата”, ,,Пісня про хліб і шовк”, ,,Повертаються дикі гуси”.
|
1
|
|
|
26.
|
Омар Хайям.Рубаї.Корифеї персько-таджицької
лірики,алегорична багатозначність
образів їхніх творів.Особливості віршування
|
Напам.
1-2 рубаї
|
|
|
27.
|
Позакласне
читання. Маленькі поеми Омара Хайяма.
|
1
|
|
|
28.
|
Чарівний світ Східної поезії. Творчість
Рудакі, Гафіза.
|
1
|
|
|
29.
|
Із західноєвропейської поезії.Творчість
провансальських трубадурів,її жанрово-тематичне та стильове багатство,
ідейно- художні особливості.Джауфре Рюдель(серед. ХІІст.)Канцона (,,Мені під
час травневих днів…”).Бертран де Борн(бл.1140-бл.1215). (,,Сирвента”(,,Люблю
травневий світлий час…”).
|
1
|
|
|
30.
|
Із лірики вагантів .Виразне читання лірики.
|
1
|
|
|
31.
|
Розвиток
мовлення. Усний твір- роздум за поезією народів
Сходу.
|
1
|
|
|
32.
|
Контрольна
робота. Людина та її світ у давніх літературах.Твір-
роздум ,, Мудрість рубаї Омара Хайяма”.
|
1
|
|
|
ІІСЕМЕСТР
33.
|
,,Пісня про Роланда’’- французький героїчний епос.Історична правда та вигадка в поемі.
|
|
|
34.
|
Боротьба проти іноземців та іновірців- за батьківщину- провідна тема
поеми.
|
|
|
35.
|
Роланд-головний герой епосу.
|
|
|
36.
|
Карл як ідеал державної мудрості. Зрадник Ганелон- антипод Карла і
Роланда.
|
|
|
37.
|
Позакласне читання.,,Пісня про нібелунгів”- німецький героїчний епос.
|
|
|
38.
|
Аліг’єрі
Данте,,Божественна комедія”- філософсько художній синтез середньовічної культури.
|
|
|
39.
|
Аліг’єрі Данте. Поема ,,Божественна комедія”.Композиційна будова
поеми. Частина перша ,,Пекло”.
|
|
|
40.
|
Аліг’єрі Данте,,Божественна комедія”.,,Рай”, пісня ХХХІІІ,вірші
115-145. Сон Данте протягом Великоднього тижня 1300 року.
|
|
|
41.
|
Аліг’єрі Данте,,Божественна комедія”Бачення світу в поемі ,,її алегоричний зміст.
|
|
|
42.
|
Контрольна робота. Жанрово - тематичне розмаїття середньовічної літератури.,,Пісня про
Роланда”, Данте
,,Божественна комедія”.Тест.
|
|
|
Злет людського духу в літературі доби Відродження
|
|||
43.
|
Доба європейського
Відродження(Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Роль
античності. Скарби культури Ренесансу.
|
|
|
44.
|
Франческо Петрарка-видатний італійський поет-гуманіст. ,,Книга
пісень”:,,Благословенні місяць, день і рік…”, ,,Як не любов, то що це може…”,
,,Щасливі квіти й благовісні трави”, ,,Де погляд ніжний, де чарівний вид…”,
,,Ні зоряних небес мандрівні хори…”
|
|
|
45.
|
Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів,
оспівування кохання в ,,Книзі пісень”.Образ Лаури у творах Петрарки.
|
|
|
46.
|
Виразне читання лірики Петрарки.
|
|
|
47.
|
Джованні Бокаччо.,,Декамерон”. Бокаччо як зачинатель нової
європейської прози. Збірка новел ,,Декамерон”, її композиція і тематичне
багатство.
|
|
|
48.
|
Джованні Бокаччо.,,Декамерон”.Оспівування у збірці кращих душевних
якостей людини.
|
|
|
49.
|
Мігель де Сервантес Сааведра.,,Дон Кіхот”.Нелегка доля письменника.
Роман ,,Дон Кіхот”- пародія на рицарські романи і трагікомічний епос іспанського життя.
|
|
|
50.
|
Мандри Дон Кіхота у пошуках справедливості.
|
|
|
51.
|
Мандри Дон Кіхота у пошуках справедливості.
|
|
|
52.
|
Романтизм Дон Кіхота та твереза розсудливість Санчо Панси.
|
|
|
53.
|
Романтизм Дон Кіхота та твереза розсудливість Санчо Панси.
|
|
|
54.
|
Розвиток мовлення. Написання листа літературному героєві.
|
|
|
55.
|
Конфлікт між ідеалом і дійсністю- центральна проблема твору.
|
|
|
56.
|
Дон Кіхот – вічний образ всесвітньої літератури.
|
|
|
57.
|
Контрольна робота. Злет людського духу в літературі доби Відродження.Італійська та
іспанська література.Тест.
|
|
|
58.
|
Шекспір- геніальний англійський
драматург і поет доби Відродження.. Сонети В.Шекспіра №121, №130.
|
|
|
59.
|
Заглиблення в людську психологію, поетизація людини та краси її
почуттів, оспівування кохання і дружби в сонетах Шекспіра.
|
|
|
60.
|
Вільям Шекспір.Трагедія ,,Гамлет”, її філософсько- моральні
мотиви.Особливості конфлікту.
|
|
|
61.
|
Образ Датського королівства у трагедії В.Шекспіра ,,Гамлет”.
|
|
|
62.
|
Образ Датського королівства у трагедії В.Шекспіра ,,Гамлет”.
|
|
|
63.
|
Терновий вінець принца
Гамлета.Духовні пошуки головного героя трагедії В.Шекспіра,,Гамлет”
|
|
|
64.
|
Терновий вінець принца Гамлета.Духовні
пошуки головного героя трагедії В.Шекспіра,,Гамлет”
|
|
|
65.
|
Гамлет-вічний образ світової літератури.
|
|
|
66.
|
Вибір життєвої позиції:багатогранність шекспірівських характерів.
|
|
|
67.
|
Ровиток мовлення. Усний твір- роздум за трагедією ,,Гамлет”.
|
|
|
68.
|
Контрольна робота. Злет людського духу в літературі доби Відродження.Англійська
література.Твір-роздум за трагедією ,,Гамлет”.
|
|
|
69.
|
Позакласне читання.Утвердження величі й краси справжнього кохання в трагедії
В.Шекспіра,,Ромео і Джульєтта”.
|
|
|
70.
|
Літературний калейдоскоп. Узагальнення та систематизація матеріалу,
вивченого протягом року.
|
|
|
Календарно-тематичне
планування уроків зарубіжної
літератури
7-Б,
7-В класи
І семестр 2015 - 2016 н. р.
|
||||||
№ з/п
|
Зміст уроку
|
К-ть год.
|
Дата
|
|||
1.
|
ВСТУП.
Оригінал і переклад.
Види перекладів. специфіка художнього перекладу.
|
|
|
|||
2.
|
Специфіка художнього перекладу.Переклад і переспів.
|
|
|
|||
3.
|
БИЛИНИ І БАЛАДИ
Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне
відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин
(Київський, Новгородський).
|
|
|
|||
4.
|
Ілля Муромець і Соловей-Розбійник», Реальність
(історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в
билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».
|
|
|
|||
5.
|
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі.
Король Лір як вічний образ.
|
|
|
|||
|
«Як Робін Гуд став розбійником»,
«Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя). Ідеї свободи
і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда
|
|
|
|||
7.
|
Розвиток мовлення.Роздум на
тему „Робін Гуд - уособлення народної мрії про захисника бідних і ображених”
(усно).
|
|
|
|||
8.
|
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка».
Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність,
відвага, людська гідність.
|
|
|
|||
9.
|
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження
любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи,
елементи фольклору у творі.
|
|
|
|||
10.
|
Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про
вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода -
рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті національних
цінностей. Символіка твору.
|
|
|
|||
11.
|
Позакласне
читання. О.С.Пушкін ,,Пісня про віщого Олега”.Поетизація давньоруської
старовини.
|
|
|
|||
12.
|
Контрольна
робота . Билини і балади.Тест.
|
|
|
|||
13.
|
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт –
засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».
|
|
|
|
||
14.
|
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Утілення в образі
Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу
|
|
|
|||
15.
|
Розвиток мовлення. Порівняльна
характеристика жіночих образів роману. Мудрість та любов жіночого серця.
Ровена та Ребека - дві різні долі (письмово).
|
|
|
|||
16.
|
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Зіткнення добра,
краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де
Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.
|
|
|
|||
17.
|
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «АйвенгоІсторичний колорит
твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.
|
|
|
|||
18-19.
|
Друга світова війна у європейській поезії (К.І. Галчинський
(«Лист з полону», «Пісня про солдатів Вестерплятте. А. Марґул-Шпербер
(«Про назву концтабору Бухенвальд»),
|
|
|
|||
20.
|
Б.Окуджава «До побачення, хлопчики…»
|
|
|
|||
21-
22.
|
Василь Володимирович Биков (1924 – 2003). «Альпійська
балада».
Особливості сюжету і композиції повісті. Образи Івана
Терешка і Джулії
|
|
||||
23.
|
Позакласне читання.Михайло Шолохов ,,Доля людини” .Трагічна доля однієї людини як втілення
трагедії всього народу.
|
|
|
|||
24.
|
Контрольна
робота.Історичне
минуле в літературі. Тест.
|
|
|
|||
25.
|
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Проблема взаємин між
батьками й дітьми
|
|
|
|||
26.
|
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Символічність назви
оповідання. Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення
|
|
|
|||
27.
|
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні
можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до
порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.
|
|
|
|||
28.
|
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід».
Протистояння і примирення Сходу й Заходу
|
|
|
|||
29.
|
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід».
Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв
(Камаль, полковничий син).
|
|
|
|||
30.
|
Проблема духовного випробування людини та її моральної
стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша.
Художні особливості твору, його провідна ідея
|
|
|
|||
31.
|
Розвиток мовлення. Усний твір- роздум ,,Якою має
бути справжня людина?”
|
|
|
|||
32.
|
Контрольна робота .Духовне випробування людини. ,,Якою має бути
справжня людина?”Письмовий твір- роздум.
|
|
|
|||
ІІ
СЕМЕСТР 2015-2016 навчального року
33.
|
ДРУЖБА І КОХАННЯ
Олександр
Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня 1825 року”.
|
|
|
|
34.
|
Шолом-Алейхем (1859-1916). «Пісня над
піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його
творах долі єврейського народу.
|
|
|
|
35.
|
Тема кохання в повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».
|
|
|
|
36.
|
Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі.
Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.
|
|
|
|
37.
|
Олександр Грін (1880-1932).«Пурпурові
вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті.
|
|
|
|
38.
|
Основний конфлікт твору (Каперна – мрія).
Ассоль і Грей
|
|
|
|
39.
|
Символіка образу пурпурових вітрил
|
|
|
|
40.
|
Позакласне читання. Р. І. Фраєрман.
«Дикий собака динго, або Повість про перше кохання»
|
|
|
|
41.
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і
кохання
Р. Бернс «Любов»
|
|
|
|
42.
|
Г. Гейне «Коли настав чудовий май…»
К.М. Симонов «Жди мене…»
|
|
|
|
|
Вірші зарубіжних поетів про дружбу
і кохання. Виразне
читання напам’ять
|
|
|
|
43.
|
Контрольна
робота . ДРУЖБА І КОХАННЯ. Тест.
|
|
|
|
44.
|
ЛІТЕРАТУРНИЙ
ДЕТЕКТИВ
Детектив як жанр літератури, характерні
ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів
|
|
|
|
45.
|
Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий
жук». Е.А. По – засновник жанру
детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук»
|
|
|
|
46.
|
Особливості композиційної будови твору –
«розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору,
створення емоційної напруги, таємничої атмосфери
|
|
|
|
47.
|
Артур Конан Дойл (1859-1930) «Пістрява
стрічка»
|
|
|
|
48.
|
Шерлок Холмс як безпосередній учасник
розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».
|
|
|
|
49.
|
Позакласне
читання. Детективи
українських письменників
|
|
|
|
50.
|
Розвиток мовлення . Написання власної детективної історії
|
|
|
|
51.
|
Контрольна
робота. ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ. Тест.
|
|
|
|
52.
|
СВІТОВА
НОВЕЛА
О. Генрі – майстер новели. Моральні
цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі
|
|
|
|
53.
|
Новела «Останній листок» - гімн людині,
котра здатна на самопожертву заради
ближнього
|
|
|
|
54.
|
Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс.
Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця»
|
|
|
|
55.
|
Герберт Джордж Уеллс .«Чарівна
крамниця». Особливості дитячого світу
в оповіданні. Роль елементів фантастики
|
|
|
|
56.
|
Майстер японської новели Р. Акутагава.
Втілення ідеї про моральну
справедливість у новелі «Павутинка».
|
|
|
|
57.
|
Рюноске Акутагава .«Павутинка». Філософський
зміст твору. Підтекст.
|
|
|
|
58.
|
Контрольна робота.СВІТОВА НОВЕЛА. Тест.
|
|
|
|
59.
|
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА Я І СВІТ
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний
замок Хаула
|
|
|
|
60.
|
Поєднання елементів казки і детективу у
творі
|
|
|
|
61.
|
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний
замок Хаула «Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього
прийому чаклунства у творі.
|
|
|
|
62.
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне
серце». Тема «оживлення» книги у творі.
|
|
|
|
63.
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне
серце». Образ Меґі – дівчинки, котра
любить читати. Її пригоди й духовне випробування.
|
|
|
|
64.
|
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне
серце». Поєднання уявного і реального світів.
|
|
|
|
65.
|
Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за
вибором учнів і вчителя).
|
|
|
|
66.
|
Контрольна робота . «СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА .
Я І СВІТ. Тест.
|
|
|
|
67.
|
Подорож „У країні літературних
термінів"
|
|
|
|
68.
|
Позакласне читання №4
|
|
|
|
69.
|
Урок – презентація „Література на літо»
|
|
|
|
70.
|
Підсумковий урок за ІІ семестр
|
|
|
|
Для вивчення напам’ять
Р. Бернс.
«Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…», К. Симонов «Жди
мене…»). Кіплінг «Якщо…»
Немає коментарів:
Дописати коментар