Календарне планування

Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
в 5 класі
на 2015 / 2016 н. р.
Складено до підручників: Волощук Є.В. Світова література: підруч. для 5-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Є.В. Волощук. – К. : Генеза, 2013. – 256 с. та Ніколенко О. М., Конєва Т. М., Орлова О. В. та ін. Світова література : підруч. для 5 кл. загальноосвіт. навч. закл. — К.: Грамота, 2013. — 296 с., згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (2012 р. зі змінами 2015 відповідно до наказу № 100 Міністерства освіти і науки України від 6.02.2015 р.): Зарубіжна література. 5–9 класи (2012 р. зі змінами 2015 р.). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Вид. дім «Освіта», 2013



Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної літератури
5-Б клас

І семестр 2015 - 2016 н. р.
№ з/п  

Зміст уроку
К-ть год.
Дата

1.
Вступ
Світова література- скарбниця духовних багатств людства. Роль книжки в сучасному житті.            


2.
Фольклор, його характерні ознаки. Фольклорні жанри різних народів. Прислів’я, приказки, загадки, пісні.                 



3.
Розвиток мовлення. Твір за прислів’ям (письмово).   


Казки народів світу
4.
Жанрова специфіка фольклорної та літературної казки. Різновиди народних казок, їх характерні ознаки.        


5.
Індійська народна казка ,,Фарбований шакал”. Викриття в образах тварин негативних людських якостей. Філософський зміст казки.


6-7.
Японська народна казка,,Ісумбосі, або Хлопчик-Мізинчик”.Національний колорит японських народних казок. Відображення любові до праці, кмітливості, сміливості, ставлення до природи у казці.                             



8.
Китайська народна казка ,,Пензлик Маляна”. Поетизація мистецтва й уславлення образу митця.                          



9-10.
Арабська народна казка ,,Синдбад- Мореплавець” (третя подорож). Утілення в образі  Синдбада- Мореплавця віри в перемогу людини над обставинами.  


11.
Утвердження жаги відкриття світу, мужності й людяності в казці ,,Синдбад- Мореплавець”.


12.
Брати Якоб і Вільгельм Грімм. ,,Пані Метелиця”. Моральні цінності в казці та її художні особливості.                      



13.
Своєрідність конфлікту казки ,,Пані Метелиця”.           


14.
Розвиток мовлення. Характеристика літературного героя за простим планом  (усно).


15.
Олександр Сергійович Пушкін. Синтез фольклорних і літературних елементів  у творчості О.С.Пушкіна. Вступ до поеми ,,Руслан і Людмила”.    


16.
О.С.Пушкін ,,Казка про мертву царівну і сімох богатирів”. Система образів. Автор.           


17.
Ганс Крістіан Андерсен.,,Соловей”. Авторська позиція у  казці. Художні засоби її втілення.


18.
Протиставлення ,,справжнього” і ,, штучного” в казці ,,Соловей”.      


19.
Позакласне читання. Г.К.Андерсен. ,,Снігова Королева”.Перемога щирих людських стосунків над багатствами Снігової королеви.           


20.
Оскар Уайльд.  ,,Хлопчик-зірка”. Символічний зміст назви твору.


21.
Казкові персонажі, їх характеристика. Основний конфлікт.                   


22.
 Еволюція образу головного героя.
                             


23
Контрольна робота. ,,Вступ.Казки народів світу”.Тест.                            


Природа і людина
24.
Джон Кітс. ,,Про коника і цвіркуна”. Пейзаж у літературі та інших видах мистецтва. Поетизація образу природи у вірші, його ідея.                        


25.
Йоганн Вольфганг Гете.,,Нічна пісня подорожнього”.Зображення взаємозв’язку різних сфер природи й людини в поетичному творі. Виразне читання напам’ять.                       


26.
Генріх Гейне .,,Задзвени із глибини…”Втілення краси весняної природи у вірші. Зв’язок із фольклором (пісня). Виразне читання напам’ять.      


27.
Ернест Сетон –Томпсон.,,Снап”. Авторські спостереження за світом природи.                           


28.
Утвердження любові до всього живого у творі Е.Сетон- Томпсона.                       


29-30.
Зображення художніх образів, їх розкриття в подіях твору.                  


31.
Позакласне читання. Р.Кіплінг ,,Мауглі”.Історія Мауглі, вихованця Джунглів.   


32.
Контрольна робота. Природа і людина. Тест. 


                                                          II СЕМЕСТР                       
                                                       Світ дитинства                   
33.
Марк Твен. ,,Пригоди  Тома Сойєра”. Сонячний, радісно- бешкетливий світ дитинства у повісті.               


34.
Марк Твен. ,,Пригоди  Тома Сойєра”.Світ дорослих і світ дітей у повісті.                                                           


35.
Том Сойєр і Гекльберрі Фінн як головні персонажі повісті.                     


36.
Ставлення автора до своїх героїв. Провідні ідеї твору,(дружба, кохання, людяність та  н...)                     


37.
Ставлення автора до своїх героїв. Провідні ідеї твору,(дружба, кохання, людяність та  н...)                     


38.
Елеанор Портер.,,Полліанна”.Щирість, мужність і оптимізм героїні твору, її вплив на життя міста.                



39.
Полліанна та її друзі.                  


40.
Ідея радості життя й відкриття світу у творі.                   


41.
Художні засоби розкриття образу Полліанни.              


42.
Розвиток мовлення. Порівняльна характеристика Тома Сойєра та Полліанни (усно).                   


43.                       
Контрольна робота.Світ дитинства. ,,Том Сойєр і Полліанна- звичайні  незвичайні діти”.Твір- роздум.                        



Сила творчої уяви
44.
Льюїс Керролл.,,  Аліса в Країні Див”. Творча історія книжки, її зв’язок із біографією письменника та життям Англії ,,вікторіанської“доби.               


45.
Льюїс Керролл.,,  Аліса в Країні Див”.Сюжет твору.                    


46.
Образ Аліси, світ її уяви і захопливі пригоди.                 


47.
Уроки Аліси.                   


48.
Особливості художньої мови твору.                  


49.
Марина Іванівна Цвєтаєва.,,Книги в червоній палітурці”.Чарівний світ літератури і  мистецтва у вірші Марини Цвєтаєвої.                       


50.
Марина Іванівна Цвєтаєва.,,Книги в червоній палітурці”. Чарівний світ літератури і  мистецтва у вірші Марини Цвєтаєвої.                             


51
Розвиток мовлення. Твір- відгук ,,Моя улюблена книга”(письмово).                       


52.
Контрольна робота.Сила творчої уяви. Тест.                 


Сучасна література .У колі добрих героїв
53-54.
Роальд  Дал. ,,Чарлі і шоколадна фабрика”. Цікаві пригоди хлопчика Чарлі та його друзів на казковій шоколадній фабриці містера Вонкі.


55.
Образ хлопчика Чарлі. Доброта і щирість головного героя.                   


56.
Художні образи твору.              


57.
Туве Янсон,,Комета прилітає”. Чарівність художнього світу


58-59.
Персонажі твору.Втілення в них ідей доброти, щирості, сімейних цінностей.                   


60.
Пауль Маар ,,Машина здійснення бажань, або Суботик повертається в суботу”.Яскравість художнього світу твору.                   


61.
Реальне і фантастичне у творі.               


62.
Оптимістичний образ Суботика, його віра в силу думки й фантазії.                           


63.
Елементи фольклору (казки) та їх значення для розкриття головної ідеї- реалізації мрій, бажань і прагнень особистості.                             


64.
Позакласне читання.Пауль Маар ,,Китобус, або нові цятки для Суботика.


65.
Позакласне читання.Пауль Маар ,,Китобус, або нові цятки для Суботика.


66.
Контрольна робота .Сучасна література. У колі добрих героїв. Тест.                   


67.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу            


68.
Узагальнення і систематизація навчального матеріалу


              








Календарне планування із зарубіжної літератури для 8 кл
Складене відповідно до програми«Зарубіжна література 5-12 кл.» Програма для загальноосвітніх навчальних закладів / Укладачі: Ю.І.Ковбасенко,
Г.М. Гребницький, Н.О. Півнюк, К.Н. Баліна, Г.В. Бітківська. Керівник авторського колективу Ю.І. Ковбасенко. За загальною редакцією
Д.С. Наливайка. — К., Ірпінь: Перун, 2005.

Підручники:
8 кл. – Ю. І. Ковбасенко, Л. В. Ковбасенко. Зарубіжна література. – К.: Грамота, 2008.



Календарне планування
8 –В клас

І СЕМЕСТР
№ п/п
Зміст програмового матеріалу
К-сть год.
Дата
І. Вступ

1.
Художня література як мистецтво слова, її місце серед інших видів мистецтва. В.Вордсворт «До прекрасного». Уславлення в сонеті величезної сили «святого мистецтва».Вірш Вордсворта як гімн художній творчості, обожнення Мистецтва, здатного ,,дарувати благодать людині й людству.
1

2.
Місце національних літератур у всесвітньому літературному процесі, їх взаємодія та взаємовпливи. Веди(від ІІ тис. до н.е.) як пам’ятка світової літератури.
1

3.
 Біблія (від ХІІ ст..до н.е.)  як пам’ятка світової літератури.
1

4.
Новий заповіт. Мудрість та повчальність євангелійських притч.
1

5.
 Коран(від 610-632 р.р.) як пам’ятка світової літератури.


6.
Розвиток мовлення. Захист творчих робіт,,Біблійні мотиви у творах світового мистецтва(усно).
1

ІІ. Людина та її світ у давніх літературах

7.
Антична (давньогрецька і давньоримська) література – вихідна основа європейських літератур. Оспівування людини та її світу як одна з провідних тем античної літератури. Найдавніші цикли давньогрецьких міфів: троянський, фіванський, про аргонавтів.


8.
Гомер – легендарний основоположник європейської літератури.  «Іліада»: Заспів (пісня 1, вірші1-10), ,,Щит Ахілла”(пісня 18, вірші 478-608).Гуманістичний пафос ,,Іліади”- осудження війни та її жорстокості.
1

9.
Гомер. «Іліада» «Двобій Ахілла й Гектора» (пісня 22, вірші 139—411). Образи Ахілла й Гектора як уособлення ідеалу людини, героя,воїна.
1

10.
“Пріам у Ахілла” (пісня 24, вірші 469—670). Співчуття людському горю,повага до людини, поетизація її героїзму та подвигу.
1

11.
Довгий шлях додому(Гомер. Поема ,,Одісея. Заспів (пісня 1, вірші 1-21), ,,Аед Демодок” ( пісня 8, вірші 486-520).Пригодницький, казковий і побутовий елементи ,,Одіссеї,,.
1

12.
Звеличення людського розуму,винахідливості та допитливості ( ,,Одісей і кіклоп Поліфем” ( пісня 9, вірші 181-566)).
1

13.
Контрольна робота. Давні пам'ятки літератури.Тест
1

14.
Давньогрецька лірика як синтез поезії та музики. Творчість Тіртея (серед. VІІ ст.. до н.е.) ,,Добре вмирати тому…” Архілох. «Серце, серце…», «Хліб мій на списі замішений».
1

15.
Любовна лірика Сапфо ( VІІ-VІ ст.. до н.е.).  «До богів подібний…», «Жереб мені випав такий…».Поетизація кохання, краси в поезіях. Оспівування життєвих насолод у творах Анакреонта (бл. 570-487рр. до н.е.). «Принеси води…», «Золотоволосий Ерот». Урок виразного читання.
Напам.
1-2 вірші

16.
Позакласне читання. Зміст і художня своєрідність вірша Алкея ,,Не розумію звади поміж вітрів,,.
1

17.
Театр у давній Греції. Виникнення трагедії та комедії. Есхіл і Софокл як видатні давньогрецькі трагіки. Есхіл (бл.525-бл.456 рр. до н.е.) ,, «Прометей закутий». Розповідь Прометея про його благодіяння людям.(епісодій 2, вірші 436-525).
1

18.
Софокл (497 або 495-406 рр. до н.е.),,Антігона”.Пісня хору ,,Дивних багато в світі див” ( стасим І, вірші 332-383). Оспівування людини та її внутрішнього світу в давньогрецькій трагедії.
1

19.
Публій Вергілій Марон. «Енеїда». Поема «Енеїда» як літературна обробка римської легенди про троянця Енея – засновника Риму. Заспів. Творче наслідування поем Гомера:,,одісея” мандрів Енея та ,,іліада” його битв. Заспів ( книга 1, вірші 1-33), ,, Пророцтво Анхіза в Аїді про майбутню славу Риму” ( книга 6, вірші 752-853).
1

20.
Публій Вергілій Марон. «Енеїда». ,,Щит Енея”( книга 8, вірші 626-731).Поетизація римської доблесті, патріотичного служіння державі, величі Риму як провідні настанови й основний пафос поеми.
1

21.
Квінт Горацій Флакк (65- 8 рр. до н.е.). ,,До Мельпомени”( 3-30) як початок традиції підбиття  поетом підсумку свого творчого шляху. Мотив увічнення пам’яті про поета у його творчому доробку, який буде потрібен майбутнім  поколінням.,, До Манлія Торквата”(4, 7).
1

22.
Публій Овідій Назон.,(43 р. до н.е.- бл.18 р н.е.,,Метаморфози”. Міфологічна основа розділу (,,Чотири покоління людей”/ 1, 89-150/). Збірка ,,Сумні елегії ”,( ,,Зима на чужині/3,10/), втілення в ній душевних переживань поета.
1

23.
Контрольна робота.Людина і світ у давніх літературах. Література Давньої Греції і Риму.Тест.
1

24.
Середньовіччя як історична і культурна доба, її хронологічні межі.
1

25.
Із китайської лірики. Лі Бо.(701-762).,,Входжу в річку…”,,Печаль на яшмовому ганку”,,,Вулкан поезії” Лі Бо, вишуканість і тонкий ліризм його поезії. Ду Фу.Лірика китайського поета, її проблематика. ,,При місяці згадую брата, ,,Пісня про хліб і шовк, ,,Повертаються дикі гуси.
1

26.
Омар Хайям.Рубаї.Корифеї персько-таджицької лірики,алегорична багатозначність  образів їхніх творів.Особливості віршування
Напам.
1-2 рубаї

27.
Позакласне читання. Маленькі поеми Омара Хайяма.
1

28.
Чарівний світ Східної поезії. Творчість Рудакі, Гафіза.
1

29.
Із західноєвропейської поезії.Творчість провансальських трубадурів,її жанрово-тематичне та стильове багатство, ідейно- художні особливості.Джауфре Рюдель(серед. ХІІст.)Канцона (,,Мені під час травневих днів…).Бертран де Борн(бл.1140-бл.1215). (,,Сирвента(,,Люблю травневий світлий час…).
1

30.
Із лірики вагантів .Виразне читання лірики.
1

31.
Розвиток мовлення. Усний твір- роздум за поезією народів Сходу.
1

32.
Контрольна робота. Людина та її світ у давніх літературах.Твір- роздум ,, Мудрість рубаї Омара Хайяма”.
                             

1



ІІСЕМЕСТР
33.
,,Пісня про Роланда’’- французький героїчний епос.Історична правда та вигадка в поемі.


34.
Боротьба проти іноземців та іновірців- за батьківщину- провідна тема поеми.


35.
Роланд-головний герой епосу.


36.
Карл як ідеал державної мудрості. Зрадник Ганелон- антипод Карла і Роланда.


37.
Позакласне читання.,,Пісня про нібелунгів- німецький героїчний епос.


38.
Алігєрі Данте,,Божественна комедія- філософсько художній синтез середньовічної культури.


39.
Аліг’єрі Данте. Поема ,,Божественна комедія.Композиційна будова поеми. Частина перша ,,Пекло.


40.
Аліг’єрі Данте,,Божественна комедія”.,,Рай”, пісня ХХХІІІ,вірші 115-145. Сон Данте протягом Великоднього тижня 1300 року.


41.
Аліг’єрі Данте,,Божественна комедіяБачення світу в поемі ,,її алегоричний зміст.


42.
Контрольна робота. Жанрово - тематичне розмаїття середньовічної літератури.,,Пісня про Роланда, Данте ,,Божественна комедія.Тест.


   Злет людського духу в літературі доби Відродження
43.
Доба  європейського Відродження(Ренесансу), її хронологічні межі. Ідейний рух гуманізму. Роль античності. Скарби культури Ренесансу.


44.
Франческо Петрарка-видатний італійський поет-гуманіст. ,,Книга пісень”:,,Благословенні місяць, день і рік…”, ,,Як не любов, то що це може…”, ,,Щасливі квіти й благовісні трави”, ,,Де погляд ніжний, де чарівний вид…”, ,,Ні зоряних небес мандрівні хори…”


45.
Багатство людської душі, краса і щирість людських почуттів, оспівування кохання в ,,Книзі пісень”.Образ Лаури у творах Петрарки.


46.
Виразне читання лірики Петрарки.


47.
Джованні Бокаччо.,,Декамерон”. Бокаччо як зачинатель нової європейської прози. Збірка новел ,,Декамерон”, її композиція і тематичне багатство.


48.
Джованні Бокаччо.,,Декамерон”.Оспівування у збірці кращих душевних якостей людини.


49.
Мігель де Сервантес Сааведра.,,Дон Кіхот.Нелегка доля письменника. Роман ,,Дон Кіхот”- пародія на рицарські романи і трагікомічний епос  іспанського життя.


50.
Мандри Дон Кіхота у пошуках справедливості.


51.
Мандри Дон Кіхота у пошуках справедливості.


52.
Романтизм Дон Кіхота та твереза розсудливість  Санчо Панси.


53.
Романтизм Дон Кіхота та твереза розсудливість  Санчо Панси.


54.
Розвиток мовлення. Написання листа літературному героєві.


55.
Конфлікт між ідеалом і дійсністю- центральна проблема твору.                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                                            


56.
Дон Кіхот – вічний образ всесвітньої літератури.


57.
Контрольна робота. Злет людського духу в літературі доби Відродження.Італійська та іспанська література.Тест.


58.
Шекспір- геніальний англійський  драматург і поет доби Відродження.. Сонети В.Шекспіра №121, №130.


59.
Заглиблення в людську психологію, поетизація людини та краси її почуттів, оспівування кохання і дружби в сонетах Шекспіра.


60.
Вільям Шекспір.Трагедія ,,Гамлет”, її філософсько- моральні мотиви.Особливості конфлікту.


61.
Образ Датського королівства у трагедії В.Шекспіра ,,Гамлет.


62.
Образ Датського королівства у трагедії В.Шекспіра ,,Гамлет”.


63.
Терновий  вінець принца Гамлета.Духовні пошуки головного героя трагедії В.Шекспіра,,Гамлет


64.
Терновий  вінець принца Гамлета.Духовні пошуки головного героя трагедії В.Шекспіра,,Гамлет”


65.
Гамлет-вічний образ світової літератури.


66.
Вибір життєвої позиції:багатогранність шекспірівських характерів.


67.
Ровиток мовлення. Усний твір- роздум за трагедією ,,Гамлет.


68.
Контрольна робота. Злет людського духу в літературі доби Відродження.Англійська література.Твір-роздум за трагедією ,,Гамлет”.


69.
Позакласне читання.Утвердження величі й краси справжнього кохання в трагедії В.Шекспіра,,Ромео і Джульєтта.


70.
Літературний калейдоскоп. Узагальнення та систематизація матеріалу, вивченого протягом року.







Календарно-тематичне планування уроків зарубіжної   літератури
7-Б, 7-В  класи

Календарно-тематичне планування
уроків зарубіжної літератури
в 7 класі
на 2015 / 2016 н. р
Складено до підручників: Волощук Є.В., Слободянюк О. М. Світова література: підруч. для 7-го кл. загальноосвіт. навч. закл. / Є.В. Волощук, Слободянюк О. М. – К. : Генеза, 2015. – 272 с. та Ніколенко О. М., Конєва Т. М., Орлова О. В. Світова література : підруч. для 7 кл. загальноосвіт. навч. закл. — К.: Грамота, 2015. — 265 с., згідно з навчальною програмою, затвердженою Міністерством освіти і науки України (2012 р. зі змінами 2015 відповідно до наказу № 100 Міністерства освіти і науки України від 6.02.2015 р.): Зарубіжна література. 5–9 класи (2012 р. зі змінами 2015 р.). Програма для загальноосвітніх навчальних закладів. – К. : Вид. дім «Освіта», 2013.



І семестр 2015 - 2016 н. р.


№ з/п
Зміст уроку
К-ть год.
Дата

1.
ВСТУП.
 Оригінал і переклад. Види перекладів. специфіка художнього перекладу.



2.
Специфіка художнього перекладу.Переклад і переспів.



3.
БИЛИНИ І БАЛАДИ
Билина як жанр давньоруської літератури. Поетичне відображення історії Київської Русі в билинах. Основні цикли билин (Київський, Новгородський).




4.
Ілля Муромець і Соловей-Розбійник», Реальність (історія, побут, звичаї) і художня вигадка в билинах. Ідеал воїна-захисника в билині «Ілля Муромець і Соловей-Розбійник».



5.
«Король Лір і його дочки». Моральний урок у творі. Король Лір як вічний образ.




«Як Робін Гуд став розбійником», «Поєдинок Робіна Гуда з Гаєм Гізборном» (1 за вибором учителя). Ідеї свободи і служіння народові. Образ народного захисника Робіна Гуда



7.
Розвиток мовлення.Роздум на тему „Робін Гуд - уособлення народної мрії про захисника бідних і ображених” (усно).



8.
Йоганн Крістоф Фрідріх Шиллер (1759-1805). «Рукавичка». Випробування головного героя балади. Образ справжнього лицаря, його мужність, відвага, людська гідність.



9.
Адам Міцкевич (1798-1855). «Світязь». Утвердження любові до батьківщини й героїзму в баладі А. Міцкевича. Символічні образи, елементи фольклору у творі.



10.

Роберт Льюїс Стівенсон (1850-1894). «Балада про вересовий напій». Основний конфлікт балади (батько і син – король, свобода - рабство). Утвердження духовної сили піктів, їх героїзму в захисті національних цінностей. Символіка твору.




11.
Позакласне читання. О.С.Пушкін ,,Пісня про віщого Олега.Поетизація давньоруської старовини.



12.
Контрольна робота . Билини і балади.Тест.



13.
ІСТОРІЧНЕ МИНУЛЕ В ЛІТЕРАТУРІ
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго». В. Скотт – засновник історичного роману. Історія і художній вимисел у романі «Айвенго».




14.
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Утілення в образі Айвенго кодексу лицаря, художні засоби створення образу


15.
Розвиток мовлення. Порівняльна характеристика жіночих образів роману. Мудрість та любов жіночого серця. Ровена та Ребека - дві різні долі (письмово).


16.
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «Айвенго Зіткнення добра, краси й справедливості із жорстокістю і підступністю. Образи Бріана де Буагильбера, принца Джона, Фрон де Бефа, Моріса де Брасі.


17.
Вальтер Скотт (1771 – 1832). «АйвенгоІсторичний колорит твору і засоби його створення. Динаміка сюжету і гумор.


18-19.
Друга світова війна у європейській поезії (К.І. Галчинський («Лист з полону», «Пісня про солдатів Вестерплятте. А. Марґул-Шпербер («Про назву концтабору Бухенвальд»),


20.
Б.Окуджава «До побачення, хлопчики…»



21-
22.
Василь Володимирович Биков (1924 – 2003). «Альпійська балада».
Особливості сюжету і композиції повісті. Образи Івана Терешка і Джулії


23.
Позакласне читання.Михайло Шолохов ,,Доля людини .Трагічна доля однієї людини як втілення трагедії всього народу.



24.
Контрольна робота.Історичне  минуле в літературі. Тест.


25.
ДУХОВНЕ ВИПРОБУВАННЯ ЛЮДИНИ
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Проблема взаємин між батьками й дітьми


26.
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Символічність назви оповідання. Образи Бена і Деві, художні засоби їх створення



27.
Джеймс Олдрідж «Останній дюйм». Віра у внутрішні можливості людини, подолання нею життєвих випробувань, здатність до порозуміння. Утвердження сімейних цінностей.



28.
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Протистояння і примирення Сходу й Заходу



29.
Редьярд Кіплінг (1865-1936). «Балада про Схід і Захід». Антитези у творі. Ідеї миру і дружби. Динаміка образів головних героїв (Камаль, полковничий син).



30.
Проблема духовного випробування людини та її моральної стійкості у вірші Р. Кіплінга «Якщо…». Сюжет і композиція вірша.
Художні особливості твору, його провідна ідея



31.
Розвиток мовлення. Усний твір- роздум ,,Якою має бути справжня людина?”



32.
Контрольна робота .Духовне  випробування людини. ,,Якою має бути справжня людина?”Письмовий твір- роздум.















ІІ СЕМЕСТР 2015-2016 навчального року

33.




ДРУЖБА І КОХАННЯ
Олександр Сергійович Пушкін (1799-1837). «19 жовтня 1825 року.



34.
Шолом-Алейхем (1859-1916). «Пісня над піснями». Віхи життєвого і творчого шляху письменника. Відображення у його творах долі єврейського народу.


35.
Тема кохання в  повісті Шолом-Алейхема «Пісня над піснями».


36.
Еволюція героїв (Шимек і Бузя) у часі. Біблійні мотиви в повісті. Утвердження етичних цінностей.


37.
Олександр Грін (1880-1932).«Пурпурові вітрила». Поєднання реального і фантастичного в повісті.


38.
Основний конфлікт твору (Каперна – мрія). Ассоль і Грей


39.
Символіка образу пурпурових вітрил


40.
 Позакласне  читання.   Р. І. Фраєрман.  «Дикий собака динго, або Повість про перше кохання» 


41.
Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання
Р. Бернс «Любов»


42.
Г. Гейне «Коли настав чудовий май…»
К.М. Симонов «Жди мене…»



Вірші зарубіжних поетів про дружбу і кохання. Виразне читання напам’ять


43.
Контрольна робота . ДРУЖБА І КОХАННЯ. Тест.


44.
ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ
Детектив як жанр літератури, характерні ознаки жанру. Жанрове розмаїття детективів


45.
Едгар Аллан По (1809-1849). «Золотий жук».  Е.А. По – засновник жанру детективу у світовій літературі. Захопливий сюжет повісті «Золотий жук»


46.
Особливості композиційної будови твору – «розповідь у розповіді», її художнє значення (поєднання різних точок зору, створення емоційної напруги, таємничої атмосфери


47.
Артур Конан Дойл (1859-1930) «Пістрява стрічка»



48.
Шерлок Холмс як безпосередній учасник розв’язання сімейного конфлікту в оповіданні «Пістрява стрічка».


49.
Позакласне читання. Детективи  українських письменників


50.
 Розвиток мовлення   . Написання власної детективної історії


51.
Контрольна робота. ЛІТЕРАТУРНИЙ ДЕТЕКТИВ. Тест.


52.
СВІТОВА НОВЕЛА
О. Генрі – майстер новели. Моральні цінності в новелі «Дари волхвів». Біблійні мотиви у творі, художні деталі


53.
Новела «Останній листок» - гімн людині, котра здатна на  самопожертву заради ближнього


54.
 Видатний англійський фантаст Г.Дж. Уеллс. Точка зору дорослого і дитини в новелі «Чарівна крамниця»


55.
Герберт Джордж Уеллс .«Чарівна крамниця».  Особливості дитячого світу в оповіданні. Роль елементів фантастики


56.
Майстер японської новели Р. Акутагава. Втілення ідеї про  моральну справедливість у новелі «Павутинка».


57.
 Рюноске Акутагава .«Павутинка». Філософський зміст твору. Підтекст.


58.
Контрольна  робота.СВІТОВА НОВЕЛА.  Тест.



59.
СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА  Я І СВІТ
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула


60.
Поєднання елементів казки і детективу у творі


61.
Діана Вінн Джонс (1934-2011). «Мандрівний замок Хаула «Образ Софі, світ її мрій, бажань, жахів. Значення художнього прийому чаклунства у творі.


62.
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Тема «оживлення» книги у творі.


63.
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Образ Меґі – дівчинки, котра  любить читати. Її пригоди й духовне випробування.


64.
Корнелія Функе (нар. 1958). «Чорнильне серце». Поєднання уявного і реального світів.


65.
Сучасна зарубіжна поезія (1-2 твори за вибором учнів і вчителя).


66.
Контрольна робота . «СУЧАСНА ЛІТЕРАТУРА . Я І СВІТ. Тест.


67.
Подорож „У країні літературних термінів"


68.
Позакласне читання №4


69.
Урок – презентація „Література на літо»


70.
Підсумковий урок за ІІ семестр





Для вивчення напам’ять
Р. Бернс. «Любов» (або Г. Гейне. «Коли настав чудовий май…», К. Симонов «Жди мене…»). Кіплінг «Якщо…»















Немає коментарів:

Дописати коментар